In the Month of July

Follow my blog with Bloglovin          Çok uzun zamandır puzzle incelemesi yapmıyordum. Yeni Educalar, seyahat, incelemeler derken eski puzzle'ları geri plana atmışım. Kaldığım yerden In the Month of July ile devam ediyorum. Bu puzzle, Hollanda'nın Amsterdam şehrindeki ünlü RijksMuseum'dan. Geçtiğimiz kış Hollanda yollarına düşen Ezgi'm sağ olsun beni unutmamış ve bu puzzle'ı getirmişti. 


In_the_Month_of_July_1000_parça_RijksMuseum_puzzle_kutu_box

          Resim, dikkat ettiyseniz, normalde yaptığım puzzle'lardan oldukça farklı aslında. Ben böyle yağlı boya manzara resmi gibi  şeylerden pek hoşlanmıyorum ve biraz 'kitsch' buluyorum aslında. Fakat bu resimde farklı bir yön vardı. Resmin detaylarını, tekniğini bilemiyorum ama Hollanda pastoral yaşantısını güzel yansıtan, renkleriyle de insanı zorlayan güzel bir puzzle bence. Resim ünlü Hollanda'lı ressam Paul Joseph Gabriël'e ait. Resmin merkezinde güzel bir yel değirmeni var ve ön tarafındaki küçük gölette de bu değirmenin yansıması resmedilmiş. Üst tarafta da güzel renklere sahip bulutlu bir gökyüzü... Bitirdiğiniz zaman duvarınıza ve odanıza huzur katacak bir resim In the Month of July.



          Müzenin hediyelik eşya dükkanında satılan, markasız bir puzzle olmasına rağmen oldukça kaliteliydi In the Month of July'ın parçaları ve renkleri. Parçalar oldukça sağlamdı ve birbirlerine tutunuşları son derece güven vericiydi. Resim ve kalite her ne kadar güzel olsa da puzzle biraz zor. Doku pek çok yerde benzer olduğu için yer tayini oldukça güç. Değirmenin hem kendisinin hem de yansımasının yer alması da işi biraz zorlaştıran etkenlerden. Gökyüzü de her gökyüzünde olduğu gibi yine biraz uğraştırıyor. Yani olur da bu veya benzeri bir puzzle yapacak olursanız iyi ışık altında yapın ve kendinize 1-2 hafta ayırın. 


In_the_Month_of_July_1000_parça_RijksMuseum_puzzle


          Çerçeve olarak oldukça fazla imkan sunan bir puzzle In the Month of July. Kahverengiler, kremler, turuncular, yeşiller hata koyu bir kırmızı güzel gidebilecek seçenekler. Ben koyu yeşil, kıvrımlı ahşap bir çerçeveyle oldukça güzel bir sonuç aldım.

Puzzle detay: In the Month of July, 1000, RijksMuseum



In_the_Month_of_July_1000_parça_RijksMuseum_puzzle_çerçeve_frame