Passage Fontaine, Mark St. John


          Şimdiye kadar hiç 500 parçalık puzzle incelemediğimi dehşetle fark etmem üzerine bilgisayarın başına oturmuş bulunuyorum.

          Passage Fontaine, çok yakın zamanda yaptığım puzzlelardan biri, dolayısıyla "ustalık" dönemime denk geliyor. Bu yüzden de bu puzzle'ı 2 saat gibi bir sürede bitirdim. Yapım süreci böylesine hızlı olduğu için de yapımına dair biraz silik anılarım var ama yine de bildiğim ne varsa anlatmaya çalışacağım. Puzzle şimdiye kadar yazdığım puzzle'ların çoğunun aksine fotoğraf değil bir yağlı boya resim. Ancak güzel, sıcak ve renkli bir resim. Yine Fransa'ya ve Fransız kültürüne dair izler oldukça fazla. Küçük bir kafe, ferforje korkuluklu balkonlarında sarmaşıklar olan taş binalar, renkli ahşap panjurlar, vb. ...

Passage_Fontaine_Mark_St._John_500_Parça_Educa_puzzle          Yapımına gelecek olursak, bu puzzle için kolay sıfatını kullanabiliriz. Aynı resim 1500'lük, hatta 1000'lik bir puzzle'da kullanılsaydı biraz zorlayıcı olabilirdi ama ölçek büyük olduğu için parçalardaki ayrıntı sayısı fazla bu sebeple pek çok 500'lük puzzle gibi Passage Fontaine de oldukça kolay. Benim başlangıç noktam kırmızı beyazlı tente olmuştu. Sonrasında, iki kenardaki mavi ve lacivert tonlardaki vitrinler, sonra panjurlar, sonra krem rengi duvarlar, çiçekler ve saksılar en son da kaldırım zemini şeklinde bir rota çizilebilir. Ama tabii keyif sizin, nasıl en çok zevk alacağınızı düşünüyorsanız o metodla yapmanız en güzeli.

          Bu puzzle'ı Antalya'da ailemin evinde, o ev için yapmıştım dolayısıyla puzzle'ın seçiminden çerçevesine kadar söz sahibi valide hanım oldu. :) Bana kalsa kırmızı ya da en kötü açık krem renkli bir çerçeve seçerdim ama annemin seçimi odanın mobilyalarıyla da uyumlu koyu kahve ahşap bir çerçeve oldu. Güzel de oldu.

Puzzle detay: Passage Fontaine, Mark St. John, 500, Educa


Passage_Fontaine_Mark_St._John_500_Parça_Educa_puzzle