Forever Autumn

          Uzun bir aradan sonra hem Educa hem de 2000'lik bir puzzle'dan bahsedeceğim bu yazıda. Forever Autumn, tamamen şans eseri yaptığım, çerçeveli  halini hiç görmediğim; gitmesem de görmesem de benim olan bir puzzle. Daha önce 1-2 puzzle yaparak sonra boyundan büyük işlere kalkışıp bu puzzle'ı alan, sonucunda da tamamlayamayıp pes eden bir arkadaşımın ricasıyla yapmaya başladım Forever Autumn'ı. Bitirip çerçeveciye götürdüm ve sonrasında hiç görmedim; ama çok güzel olmuş.

forever_autumn_2000_parça_educa_puzzle_kutu_box
          Forever Autumn, adının hakkını veren, sonbaharı tüm renkleri ve olanca güzelliğiyle yansıtan bir resim. İçinde kızıl, sarı, kahve, yeşil yapraklar, yeşil çalılar capcanlı bir göl ve sonbahar hüznünü resmin orta yerine taşıyan yalnız bir adam var. Gölün kısıyısından ormanı çevreleyen yapraklarla dolu bir patika resmin merkezinde ve patikanın en sonunda o yalnız adam. İki yanda ise sonbaharı resme işleyen, görkemli, devasa ağaçlar. 


          Gelelim Forever Autumn'ın sahibini pes ettiren özelliklerine. Gayet açık görüldüğü üzere puzzle zor. Gerçekten ustalaştıktan, 1000'lik, 1500'lük birkaç tane hatta kolay da bir 2000'lik puzzle'ın altından kalktıktan sonra bu puzzle'a başlamak en mantıklısı. Aslında resim içinde belirgin ayrımlar yok değil ancak puzzle büyük olduğu için parçalarda detay az ve bu ayrımları fark etmek oldukça zor. Kızıl yapraklı merkez ve sağdaki ağaç özellikle yorucu kısımlar. Yapacaklara rota tavsiyem ise; önce patika ve yerdeki çalılar, sonra göl sonra da istenilen sırayla sol ve sağdaki ağaçlar şeklinde. Bu aşamada dalların benzersiz şekilleri parçanın yerini belirlemede yardımcınız olacaktır. Ancak zaten bu puzzle'ı yapacak kadar tecrübelendiğinizde bunları da biliyor olursunuz.


forever_autumn_2000_parça_educa_puzzle


          Son olarak çerçeveden bahsediyorum normalde ama bu puzzle'ın çerçevesini kendim seçmediğim için diğer renklerle uyumunu da çerçevecide görmediğim için çok kesin şeyler söylemem doğru olmaz. Arkadaşım bu puzzle için açık kahve tonlarda bir çerçeve seçmiş ve gayet güzel olmuş. Zaten, resimde pek çok doğal ton bir arada uyum içinde olduğu için sanıyorum turuncu, sarı, kızıl, yeşil, kahve, siyah gibi tüm renkler gayet güzel yakışacaktır. Seçim sizin. Ben aşağıda arkadaşım Ceren'in duvarındaki çerçeveli halini paylaşarak yazımı bitiriyorum.

Puzzle detay: Forever Autumn, 2000, Educa


forever_autumn_2000_parça_educa_puzzle_çerçeve_frame