Dinner At Al Mac’s

          Educa'nın yeni nesil 1000 parçalıklarından "Dinner At Al Mac’s"ten bahsedeceğim bu yazıda. Gerçekten çok güzel bir puzzle Dinner At Al Mac's. Daha ilk görüşte kesin alıyorum demiş, ilk fırsatta almış ve çok beğenerek yapmıştım. Hatta sonrasında bir başkasına hediye olarak tekrar yaptım ve en az ilk seferki kadar keyifliydi.

dinner_at_al_mac's_1000_parça_educa_puzzle_kutu_box
          "Dinner At Al Mac's"te resmin hikayesi oldukça ilginç aslında. Resimde görünen Al Mac's Diner, Amerika'nın Massachusetts eyaletinde yer alan gerçek bir diner/restoran. 1953'te inşa edilen mekan oldukça meşhur. Yıllar boyu pek çok politikacıyı ve ünlü ismi ağırlamış. Geçtiğimiz Temmuz ayında kapanan restoran 2013 Ocak'ında, yani bu ay, tekrar açılmış. Detaylı bilgi İngilizce olarak şurada mevcut. Restoranın bu puzzle'da kullanılan fotoğrafı ise Amerika'da oldukça ünlü bir poster. Tıpkı NY Taxi No.1'de olduğu gibi. Educa da bu güzel posteri puzzle haline getirmiş. 50'lerin Amerika'sından bir resim bu. Arka planda puzzle'a ismini veren Al Mac's Diner; ön planda ise gıcır gıcır, klasik 4 tane Amerikan arabası. Tabii, fotoğrafın zamanına göre son model hepsi. Dodge, Corvette ve Chrysler sanıyorum markalar ama yanılıyor olabilirim. Tüm bunlar, bulutlu gri bir gecede capcanlı renkleriyle fotoğraflanıp bu puzzle'a hayat vermiş.

          Bu puzzle için kolay - orta arası zorlukta diyebiliriz. Gökyüzü ve asfaltın tekrarlı renk ve desenleri yüzünden çok kolay değil; ancak arabalar, farklı ve canlı renkler ve tabii ki kocaman yazılar işi çok kolaylaştırıyor. Bu puzzle'ı yaparken ben önce yukarıdaki yazıları yapıp, sonra arabalara geçmiştim. Sonrasında diner, asfalt ve en son da gökyüzünü yaparak bitirmiştim. Size de bu stratejiyi tavsiye ederim.


dinner_at_al_mac's_1000_parça_educa_puzzle


          Bu puzzle'da, Al Mac's Diner'a yakışacak havada ve tarzda, diğer puzzle'larda kullanmadığımız farklı bir çerçeve kullandık. Arabaların o orijinal ve can alıcı klasik, kırık beyazıyla uyum yakalamak istedik ve plastik, parlak, kırık beyaz bir çerçeve kullandık ve çok çok güzel oldu bence. Aynı şekilde bence çok çiğ durmayan, ayakları yere basan bir kırmızı da çok yakışacaktır.

Puzzle detay: Dinner At Al Mac's, 1000, Educa


dinner_at_al_mac's_1000_parça_educa_puzzle_çerçeve_frame